62. splitsko ljeto, 14. srpnja–14. kolovoza
Središnji događaj glazbenog programa 62. splitskog ljeta svakako je bila premijera opere Turandot Giacoma Puccinija (o čemu je već bilo riječi na stranicama ovoga lista). Ostvarila je velik uspjeh cijeloga opernog ansambla splitskoga HNK-a, a zbor i orkestar splitske opere zaslužili su Juditu, nagradu Slobodne Dalmacije za najviše postignuće u glazbenom dijelu Ljeta. Ponuđena je i Aida Giuseppea Verdija, premijerno postavljena prije dvije godine, dok je izvedbom Ere s onoga svijeta Jakova Gotovca u Vrlici završio operni program.
Koncerata je bilo samo sedam, a zaista čudi što smo na prvi od njih morali čekati puna dva tjedna od otvaranja festivala. Svi su koncerti (osim jednog koji je zbog lošega vremena premješten u kazališni foaje) održani u Meštrovićevu Kaštilcu, vrlo lijepom i umjetnicima inspirativnom prostoru, ne i akustički idealnom, ali dovoljno udaljenu od gradske buke. Najuspjelijima pripadaju nastup Zagrebačkoga kvarteta, ansambla Acoustic Project i Kvarteta Papandopulo.
Zagrebački kvartet u sastavu Marin Maras, prva violina, Davor Philips, druga violina, Hrvoje Philips, viola i Martin Jordan, violončelo, darovao je zaista lijep i bogat koncert. Oduševio je već prvom točkom, Gudačkim kvartetom u G-duru, KV 387 Wolfganga Amadeusa Mozarta, vrlo osjetljivim naslovom kojim su zagrebački gudači uronili u bit zanosne glazbe bečkog majstora. Radost je bila u svakom trenutku slušati muzikalan i zanosan pjev violine Marina Marasa, čiji su izričaj pomno slijedili ostali članovi ansambla bogate tradicije. Krasan i omiljen Gudački kvartet u F-duru op. 96, Američki, Antonina Dvořáka, obojen čežnjom i nostalgijom, ali i neobičnom raspjevanošću češkoga romantičara, zasjao je punom ljepotom. Središnji dio večeri pripao je suvremenijem izričaju – skladbi La Oracion del Torero Joaquina Turine, s uvjerljivo dočaranom osjećajnošću i temperamentom španjolskog podneblja. Dodatak uspjelom koncertu lijepo se i prirodno povezao s Dvořákom, bila je to Poema Zdenka Fibicha, koju je brojno slušateljstvo radosno prigrlilo.
Prvi susret splitske publike sa zagrebačkim ansamblom Acoustic Project pobudio je nesputano oduševljenje. Desetorica vrsnih glazbenika udružila su svoje neupitne izvedbene mogućnosti u sastav koji istinski plijeni izvedbenom kvalitetom. Istaknuli bismo sjajnoga flautista Danija Bošnjaka (i u Splitu je, radeći u Glazbenoj školi Josipa Hatzea, ostavio dubok trag svoga pedagoškog djelovanja), čijim je prinosom primjerno profiliran svaki stavak bogate Orkestralne suite u h-molu, br. 2 Johanna Sebastiana Bacha. Baroknu je glazbu predstavila i Sarabanda u d-molu Georga Friedricha Händela u prilagodbi utemeljitelja ansambla, kontrabasista Dubravka Palanovića. Hrvatsko je stvaralaštvo uvjerljivo osvijetljeno Elegijom i Scherzom Frana Lhotke te, splitskoj publici prvi put darovanim Palanovićevim naslovim, Kamene zvijezde i Tvoji snovi – ta vrlo inventivna glazba snažno je nadahnula cijeli ansambl. Suita Delmatika Srđana Berdovića izrasla je u još jedno otkriće večeri, utemeljenost na dalmatinskom folkloru odmah je našla put do srca slušatelja. I konačno, živopisna i vrlo atraktivna četiri naslova uvijek rado slušana Astora Piazzolle zaokružila su iznimno bogat izričaj. Koncert je zamišljen, a uspješno i ostvaren, kao sraslost različitih stilova i estetskih obilježja: barokne suite, hrvatske suvremene glazbe nadahnute folklorom i argentinskoga tanga.
Šarmantnim koncertom Kvartet Papandopulo okrunio je glazbeni program Splitskog ljeta. Nikola Fabijanić, Gordan Tudor, Goran Jurković i Tomislav Žužak, „vokalno“ ustrojeni kao sopran-, alt-, tenor- i bariton-saksofon, podarili su istinski glazbeni užitak zahvaljujući u prvom redu izvrsnim izvedbama protkanim decentnim dosjetkama. Predano tumačenje počelo je sa Šest bagatela Gyorgyja Ligetija, izvrsnom glazbom u primjerenoj izvedbi (prilagodio Gordan Tudor). Četiri studije Borisa Papandopula (prilagodio Ivan Batoš) uvjerljivo su svjedočile bogatstvo invencije velikog hrvatskog skladatelja, čije ime kvartet ponosno i utemeljeno nosi. Popularna Rapsodija u plavom Georgea Gershwina (aranžman Jan van der Linden) zaokružila je skladbe prilagođene sastavu. Melankolija gegen Rakija Margarete Ferek Petrić plijenila je bogatstvom zvuka i osobitom maštovitošću izvedbe, a skladba Patchwork Philippea Geissa pokazala je s kolikom je radošću ovaj sjajni kvartet svira. Brojni ljubitelji glazbe glasnim su i dugim pljeskom iznudili vrlo privlačne dodatke Gioacchina Rossinija i Astora Piazzolle koje su šarmantni saksofonisti obogatili i duhovitim scenskim nastup.
Klikni za povratak